About Me

Facebook

Followers

K.A.M.I

K.A.M.I

Alam Percintaan

Alam Percintaan

Alam Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

Nur Safiyah Hana

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Zarif Rani

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

20 May 2009

Wawa & Bob

This our friends, that’s mean wawa member aku n bob plak member hubby aku…kami sama2 blajar kt PUO..aku n wawa lain course n dorg tu dua2 course marine…ermm akhirnya dorg dua ni dh selamat ditunangkan eak, TAHNIAH!! aku seriously tak sangka yg dorg akan bcouple n btunang …hikhik.. yerlah sbb diorg ni dulu masa kt poli bkn couple pon just friend jer…musuh ketat pon blh dinamakn jugak..Seingat aku ler…wawa ni pernah lah bukak gerai masa hari konvokesyen. dia jual laksa….pastu kami berdua nk pi lah jenguk2 gerai2 kt situ. kebetulan kami jumpa si bob ni..bob bgtahu kt kami jgn lalu dpn gerai wawa sbb dia akan panggil paksa mkn laksa kalu free takper gak tp ni berbayar dh lah tak sedap, katanya bob( bukan aku kata) kami pon pi ler memang btl kata si bob tuh…wawa panggil kami n surve lg utk kami..so wawa suh mkn. Kami plak duk ingat yg bob bgtahu tuh..serba salah gak eak..hikhik.wawa hidang kan kami laksa, kami masing2 pandang-memandang takut jerk nk mkn…tp bile aku mkn laksa takderlah tak sedap pon, biasa jer.. standard student masak tp yg best kami free jer..hikhik. Erm si Wawa ni aku kenal dia dr sem 1 lg. kami duk asrama sama blok n sama aras..tak sama bilik. tp kami memang rapat. Dia ni memang mulut becok, tapi baik hati sgt. So dia antara org yg tahu kisah hidup aku kt poli n dia gak yg first tahu aku suka kt hubby aku ni. aku pon tahu semua kisah dia jugak (no secret antara kami)….lps aku abih blajar dia tak abih lg sbb dia amik diploma n aku plak sijil...lps tu kami jarang lah contact…tp bile contact hari2 call, tp bile lose ermm sthn skali kut..bile aku keje aku start contact ngan dia smpi harini….masa aku preggy aritu kami slalu contact.kekadang tuh smpi 2 jam.. mak ai mlambung bill tpon, tp takper bkn kami yg byr…hikhik. kami juga pernah kuar bsama pi shopping kt midvalley. dia ni kalu drive cukup terror tp yg tak terror dia tak tahu jln kt kl selain jln pi opis dia ja. pastu plak public transport pn takpernah naik...so tpaksalah aku naik tren dgn pewut yg bboyot ni pi jumpa dia..n dia amik aku. then dia park kete kt opis dia . kami pi midvalley naik teksi…masa dlm teksi kami bsembang tak hengat. smpi kan masa kami nk trun tuh pakcik teksi ckp ‘selamat bergosip’…masa tu kami masing2 pandang,ooo rupenya pakcik ni pasang telinga..ish2..hampeh tul…pastu aku shopping 2 hangbeg..dia bising ler..hikhik. dia sakit hati aku beli beg carlorino sbb beg tu tali besar…siap panggil beg tali kapal…beg voir tu dia suka plak.

Masa cuti aritu kami plan nk pi Cameron bsama2…bercouple, nk sewa apartment yg 3blk lah. plan punya baik ler konon2nya.. tp dia lak bz ngan majlis pertunangan dia so cancel lah (takper nextime nnt kita pegi wat reunion kt sana)…masa majlis btunang wawa, aku pegi ngan hubby aku, kbetulan hubby aku pn dh cuti…lgpon aku on the way lik umah hubby aku kt kedah…so majlis tuh sungguh meriah.aku jd pengiring sebelah lelaki…bestlah dpt mkn-makanan kenduri(time tu mgidam)..so dpt jugalah aku tgk adat org perak bertunang…Semoga hubungan wawa n bob kekal sampai ke jinjang pelamin..AMIN.


2 comments:

wawa said...

terharunyer geng..tak yahlah citer pasal laksa tu..malulah...thanks ila..

~Pn.Ilah~ said...

hahaha...tp story tu yg menarik aku. tp kan ada lg yg mbuatkan aku tgelak smpi tgolek pasal ko ni..tuh secret ant aku n ko ler..