About Me

Facebook

Followers

K.A.M.I

K.A.M.I

Alam Percintaan

Alam Percintaan

Alam Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

Nur Safiyah Hana

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Zarif Rani

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

18 August 2009

Baby Hana (5 Month)

Harini aku baru msk opis..smlm aku kt kg, lik tgk si kecik…erm dh besar anak mama nih!! hehe..shian dia kena selsema. Tok Wan, Tok (kedah), Mak Lang n Abg Amir dtg melawat dia hujung minggu aritu. Thanks seme, susah payah dtg jauh2. Tp FIL& MIL aku selalu jugak pergi Kelantan jenguk Hana. Mereka selalu amik berat tentang aku n hana tambahan plak anak(hubby) mereka selalu belayar, jd mereka rasa bertanggungjawab ke atas aku n Hana. Mereka selalu bersedih kalu pikirkan hal kami terutamanya MIL aku, selalu dia ckp ‘sedih tgk anak kt Kelantan, mak kt Kajang, ayah plak kt Kapal’…huhu.To mak : 'jgn riso mak next year Hana duk ngan Ilah dh'. Aku rasa amat bertuah mempunyai mentua n ipar yang tersangat baik kt aku.Tidak lupa utk mak,nenek,kakak2,abg2&anak buah aku yg amik berat psl aku. Love u all…rindulah plak kt mereka2 ni.

Minggu lps, Hana dh pergi klinik desa dpn umah aku utk monthly checkup so dia dh 5bln berat 6kg. Hana punya timbangan naik lbh kurang 1 kg utk 2 bln…Dia skrg makin membuas. Skrg dia tgh excited dgn permainan baru dia..'baby walker'. Erm yerlah dpt duduk sendiri, blh dgr music pastu kuar lampu plak tuh…kalu dia tgh main tuh kita angkat sure menangis. Yerlah dia takleh duk lama2 sgt sbb masih kecil lgpon backbone masih lembut. Dia hanya leh duk dlm baby walker takat 15minit jer…Ni ler antara pic budak kecik yg ngah excited...hehe









16 comments:

Ena Mazly said...

booolatttttnyer mata dia !!!!

~Pn.Ilah~ said...

Kak ena,
Budak kecik yg ngah excited kak...mata pon sama berbolat.

OneSimpleMother said...

tomeynya hana ni.. geram anuntie mas tau.. :)

wawa said...

mata mcm mata ko..muka iras2 tiger..

I am Nad said...

mata cam mata k.ilah..
chumel nye....
kim salam peluk cium kat baby hana ye.. jauh sgt nak p melawat..nti da dok ngan k.ilah,kalu ada ms leh nad p mlawat.. kwn2 dgn bb maira.hehehee

iNtAn aIzaN said...

comelnye Hana nie :)

seronok dt walker baru tue yer..
semoga membesar jd anak yer baik dn solehah yer Hana..amin

Haizales said...

lame tak tgk pic terbaru Hana, at last dapat gak tgk..semakin cute,geramnyer kat Hana...

Dear, beruntung u dapat keluarga mertua yg amat amik berat ttg u and Hana...jgn sia2 kan k..i tumpang happy 4 u dear~

~Pn.Ilah~ said...

cik mas,
terima kasih cikmas, kecik ni tomey dh besar tomot...hehe

~Pn.Ilah~ said...

yeke mcm mata aku??seme org yg tgk hana kata mcm tiger...tpkan wawa tenungan dia sebijik mcm tiger..hik2

~Pn.Ilah~ said...

Nad,
Ok nnt akak peluk+cium utk nad. nnt Hana leh berkawan2 ngan maira.. :)

~Pn.Ilah~ said...

Izan,
Insyaallah,terima kasih diatas doa izan tuh. Harapannya Hana akan jd anak yg baik dan soleha.

Kak ilah doakan izan cepat2 dpt baby..amin

~Pn.Ilah~ said...

Haizales,
Tuler i uploadkan..hilang rindu tak kt Hana?? Bile agaknya kita nk temukan Hana ngan Rania..hehe.

Thanks dear, u pon sama selalu amik berat about Hana n me..

ety said...

salam..

hye salam perkenalan...

ety br jenguk blog ilah ni..nice to know u..ilah duk kajang kan?..xlah jauh dr rumah ety.

comelnye hana..geram ety tgk..

~Pn.Ilah~ said...

wasalam...

salam pkenalan kembali..a'a duk kajang kt taman kajang utama. Ety kt ner??

TQ, biasa jer ety mcm baby lain jugak.. :)

Haizales said...

hilang skit windu..tapi dear ada banyak lagi windu ni..hehehehehe...insyaAllah k, by the time Hana dah tinggal sekali dengan u,baru senang kite jumpekan Hana n Rania k...mesti comel..huh,tak sabarnyer...

mesti ar amik berat,kite kan kawan...kan?kan?kan?ihiks~

~Pn.Ilah~ said...

Hati dh berbunga2 bile windu kt Hana..hehe. Insyaallah, hopefully mcm tu ler..

A'a tak sabar nk tgk Hana n Rania jumpe...

Yup,u are my friend dear.... :)